Köpvillkor

 Allmänna villkor för Natur & Framtid AB

§1 ALLMÄNT
Genom att bli kund hos Natur & Framtid AB godkänner du de villkor som presenteras nedan.

Dessa villkor reglerar alla frågor som omfattas av villkoren. Natur & Framtid AB förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa villkor. För specifika köp, som exempelvis erbjudanden, kan andra villkor gälla, vilka då kompletterar nedanstående villkor.

Natur & Framrid AB har rätt att häva köpet vid misstanke om bedrägeri eller om beställaren har betalningsanmärkningar. Beställaren måste vara myndig, och vid köp mot faktura genomför Vilt & Natur en kreditkontroll. Priser och produktinformation kan justeras löpande, och eventuella ändringar annonseras på hemsidan. Vi reserverar oss för slutförsäljningar, förändringar i innehåll samt eventuella fel i informationen på hemsidan.

Har du frågor om våra villkor, kontakta oss via e-post: info@viltnatur.se.

§2 BESTÄLLNING
Beställning sker via www.viltnatur.se eller genom någon av Vilt & Naturs representanter.

§3 LEVERANS
Hemleverans sker via vår samarbetspartner Natur Och Framtid, eller till din folkbokföringsadress om du betalar med faktura. Leveranser sker normalt mellan klockan 17-21 på söndagar. Vid avvikande leveranstider meddelas detta via sms. Lådan lämnas utanför dörren till den angivna adressen, och ansvaret för lådan övergår då till dig som kund. Vilt & Natur AB ersätter inte stulen eller väderdrabbad låda.

Natur och Framtid levererar alltid Vilt & Naturs lådor i obruten kylkedja, med korrekt temperatur ända fram till leverans. Om lådan lämnas utanför dörren övergår kylansvaret till dig som kund. Vilt & Natur AB förbehåller sig rätten att avboka en leverans om felaktiga uppgifter angivits, vid force majeure-liknande händelser (se §12) eller vid andra omständigheter som väsentligen förändrats. Vid utebliven leverans på grund av felaktiga uppgifter, exempelvis portkod eller adress, har Vilt & Natur AB rätt att debitera för leveransen. Om portkod saknas krävs porttelefon eller att vi kan nå dig via telefon för att genomföra leveransen; om vi inte får svar tar vi med lådan tillbaka och debiterar för den.

I samband med att du beställer hemleverans delar vi dina personuppgifter (t.ex. namn och adress) med Natur Och Framtid vilka är självständigt personuppgiftsansvariga för behandling av dina uppgifter under leveransen. 


§4 REKLAMATION
Kontrollera varorna direkt vid leverans för att säkerställa att inget skadats och att vakuumförpackningar är intakta. Utsända köttvaror tas inte i retur utan godkännande från Natur & Framtid AB. Eventuella anmärkningar ska göras senast samma dag eller dagen efter leverans. Vid fel på vara ersätts den i första hand med nya varor eller med tillgodobelopp vid nästa leverans. Senare inkomna klagomål godkänns inte, om inte felet rimligen uppstått under vår hantering.

§5 UTEBLIVEN LEVERANS
Om leverans uteblir eller är avsevärt felaktig på grund av Natur & Framtid, har kunden rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka, om senare leverans inte kan godtas. Detta gäller inte omständigheter som regleras i §3.

§6 INNEHÅLL
Vilt & Naturs produkter kommer alltid från godkända slakterier, primärt ifrån Djursnäs Slakteri, skulle vi ta emot kött ifrån andra slakterier så meddelas detta. Vill du veta mer om våra hantering, kontakta oss gärna på info@viltnatur.se. Vi strävar alltid efter att packa och stycka köttet så nära angiven vikt som möjligt, men som produkt kan vikten variera upp till 5% för lådan och upp till 15% för varje styckdetalj.

Vi reserverar oss för förändringar i innehållet på grund av slutförsäljning, men strävar efter att kontakta kunden vid större ändringar för att hitta en ersättningsprodukt eller byta leveransdag.

 §7 PRISER
Alla priser anges i SEK inklusive moms.

 §8 BETALNING
Betalning sker med hjälp utav följande metoder.

  • Kreditkort (Visa, MasterCard, American Express, and Discover, Union Pay, ELO, JCB, Diners club)
  • Klarna
  • Shop Pay
  • PayPal
  • Google Pay
  • Apple Pay


Vid betalning med kort erbjuds säkra kortbetalningar genom någon av våra betalningsmetoder. Pengarna dras från ditt konto vid godkännande av transaktionen, även vid beställning av prenumerationslådor.

#§9 ÅNGERRÄTT
Kunden har rätt att häva köpet fram till tre dagar före leveransdag. Vid prenumerationslådor eller specialanpassade lådor gäller att köpet kan hävas senast söndagen innan leverans. Vid frågor om avbokningar kontakta oss på info@viltnatur.se.

 §10 ÅTERVINNING
Vi återtar inte utsända lådor av livsmedelshygieniska skäl. Vi rekommenderar att du återvinner wellpappen.

§11 KUNDSERVICE
Behöver du hjälp med din beställning eller har frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post: info@viltnatur.se.

 §12 FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss rätten att inte leverera på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom krig, strejk, naturkatastrofer eller liknande händelser.